Upoznali smo kreativni digital marketinški duo koji nema samo izuzetno zaraznu pozitivnu vibru već odiše nevjerojatnim znanjem pa čak i iskustvom kao malo koji tim. Do svoje 25 godine radile su u najjačim marketinškim agencijama ovih prostora – od Bruketa&Žinić&Grey do 404 marketinške agencije. U zadnjih godinu dana stvorile su novi put, pokrenuvši vlastiti biznis MiMs Digital čiji je primaran fokus upravo digitalni marketing.
eternall.hr : Kako ste pokrenule zajedničku suradnju ?
Margita : “nadopunjavamo se …
Mayina vjera u nas obje je sve pokrenula. Naime, vodi nas ista ambicija iako smo svaka za sebe i na početku naše karijere imale drugačiju viziju – na kraju je ovaj “neisplanirani put” ispao – najbolji. Nakon zajedničkog freelancerskog rada shvatile smo kako se gotovo savršeno nadopunjujemo u poslu, slažemo oko važnih stvari i imamo istu želju za dalje – jedino nam je preostalo reći “što bude bit će – u najgorem slučaju ćemo reći: probale smo.”
Maya: “kriza je i prilika…
Zaredalo se zapravo puno situacija, kako pozitivnih tako i negativnih, koje su nas potakle da se ova priča pokrene. Iskreno možemo reći kako nismo imale razrađen plan s obzirom da nam je posao dolazio u obliku novih projekta i klijenata koje smo rado prihvaćale, a na koncu su nam upravo ti projekti otvorili vrata novim prilikama. Početni uspjesi su nam dali vjetar u leđa, a od samog početka je bilo jasno kako je dinamika između nas velika rijetkost i tu mi se vjera u zajedničku suradnju ojačala. Tada sam u Margiti pronašla svojevrsnu srodnu dušu (kako poslovno tako i privatno) i znala da imamo potencijala napraviti svoj biznis – što je danas MiMs Digital.”
eternall.hr : Margita, što bi rekla sama o sebi ?
Margita :
Hmm… volim imati fokus, ustrajnost, odlučnost, organiziranost i kontinuirano izoštravam sebe kroz disciplinu. Ova kombinacija u meni usađena je od malih nogu zahvaljujući sportu. Počela sam s 4. godine trenirati umjetničko klizanje, a od 10. odbojku. Kad si klinac sport te stvarno definira – posebno sport koji praktički živiš poput umjetničkog klizanja. Treninzi svaki dan po par sati, nastupi preko vikenda, ustajanje u 6 vikendom radi nastupa, izlazak iz vrtića i produženog boravka u školi zbog treninga, bezuvjetno slušanje trenera i ona slavna rečenica “ne mogu i ne znam ne postoje”. Tako funkcioniram i danas – ne mogu i ne znam ne postoji kao argument.
Kombinacija sporta i životnih prepreka s kojima sam se tijekom godina morala suočiti su u konačnici utjecale na moju upornost i odlučnost. Iako sam takva karakterno, neke stvari te ipak život nauči. Zvuči čudno jer imam 25 godina, ali život te ne pita koliko godina imaš za određene stvari već ti samo servira situacije, a na tebi je da odabereš što ćeš od sebe napraviti i koji ćeš put odabrati.
eternall.hr : Maya, molim te i ti nam reci par riječi o sebi..
Maya :
Mislim da je neka prva stvar koju bi rekla da zapravo uopće ne volim pričati o sebi. Upravo zato ljudi često nemaju potpunu sliku o meni. Možda mi nedostaje osobina ‘hvalisanja’, i ‘self sell-a’, ali to je nešto što učim od samog početka svoje karijere pa i dan danas. Ne volim se na taj način dokazivati drugim ljudima – smatram da moje znanje i vještine se uvijek najbolje vide kroz moj rad.Kad bih se morala opisati, rekla bih da uvijek radim na sebi, od vještina i znanja do psihičkog i fizičkog zdravlja. Upravo me to dovelo do velike svestrasnosti u životu i u poslu. Smatram se samoukom osobom – samostalno sam naučila puno dijelova digitalnog marketinga (dizajn, web, postprodukcija) i razvila dosta svojih interesa poput fotografiranja. Još kojih par riječi s kojim bi se mogla opisati je znatiželjna, kreativna i perfekcionista (nekad je to super, nekad malo manje). Što god radila, od hobija do posla, uvijek dajem svoj maksimum.
eternal.hr: Koja je neka vaša pozadinska priča? Rekli ste da su jedni roditelji bili u korporaciji a drugi u produkciji, kako je krenuo interes za digitalni marketing tj što je još prethodilo tome ?
Margita :
Moja obitelj nikad nije forsirala ni mene niti sestru što bismo trebale raditi u životu, nikad se nije nametala ničija vizija tuđeg života. Nije bilo “moraš imat 5.0, moraš završit ovu srednju, moraš upisat ovaj faks” itd. Imali su filozofiju (imaju je i dan danas) – svatko treba pronaći svoj put i raditi ono što on želi, a najvažnije je da uvijek daješ sve od sebe. Nevezano što radiš važno je da si sretan, ali i da se trudiš.
U mojoj užoj obitelji nema privatnika, moji roditelji su cijeli život u korporacijama i kada o nečemu slušaš cijeli život, imaš osjećaj da to poznaješ najbolje pa tim putem i ti želiš ići. Naravno ne vrijedi za sve, ali za dobru većinu da.
Kako sam rekla ranije, izuzetno sam odlučna osoba i veliki sam planer pa sam tako u 6. razredu osnovne škole odlučila kako želim ići u Prvu ekonomsku školu. U početku je to bilo argumentirano s jako poznatom rečenicom “jer je moja mama tamo išla”… realno tko s 12-13 godina zna što želi raditi u životu. Zanimljivo je postalo kada sam otišla na profesionalnu orijentaciju i savjetovanje za upis srednje škole – rekli su nikako išta s brojevima, pogotovo ne Ruđer i ekonomske škole. S obzirom da imam dijagnosticirane poteškoće iz spektra disleksije (omisija, disgrafija i supstitucija) koje su bile jako jasno vidljive. Na procjeni su rekli da smatraju da ću se u takvim školama samo mučiti. Ista stvar je bila rečena i za upis fakulteta… nikako ne na Ekonomiju. Sa sigurnošću možemo reći da kad zacrtam nešto, ne slušam druge. Nekad je to velika mana, u ovom slučaju mi je drago da nisam slušala. Kada sam upisala Prvu ekonomsku trebalo mi je 3 minute da saznam da me računovodstvo kao grana ekonomije neće vidjeti. Upravo sam tako saznala da me marketing najviše zanima. Dan danas stojim iza te odluke.
Maya :
Moja neka pozadinska priča je dosta različita od Margitine – roditelji privatnici sa nekoliko biznisa, a i moj plan za budućnost, se ranije često mijenjao. Roditelji su od mene uvijek zahtijevali rad i trud no oduvijek sam imala potpunu slobodu odabira u što ću ulagati taj trud. Tako sam se već s njima navikla na dinamiku i slobodu, a i gledala sam njihov život, koji mi je već tada predstavljao nešto što ja želim. Bili su mi prvi primjer ljudi koji rade i žive uspješno od posla koji iskreno vole i učili su i mene da ja mogu svoj život jednako tako postaviti, ali naravno uz ‘hard work’.
Zbog takvog mindseta bi rekla da sam oduvijek bila radišna, a i odrasla sam s punim rasporedom – nekih dugotrajnih, a i nekih kratkotrajnih hobija – plivanje, skijanje, tenis, ples, gimnastika itd. Od srednje škole počinje mi biti važan i školski uspjeh jer sam to počela vezati s nekakvom sigurnošću – kombinacija ambicije i straha za budućnost. Put do digitalnog marketinga bio je dugačak, ali spontan. Od malena imam veliku ljubav prema izražavanju kreative i samim time dosta različitih interesa. Godinama sam išla na ples i u glazbenu školu – hobiji koji su opstali. S 9 godina sam kupila svoj prvi ‘greenscreen’ i zaljubila se u kreiranje videa, s 10 godina sam otkrila mamin fotić, s 11 društvene mreže pa je krenulo objavljivanje svojih verzija ‘umjetničkih fotografija’ – koliko god to možemo tako nazvati u ranoj dobi. U tome svemu rodila se i ljubav prema tehnologiji naravno. Fotografiranjem sam se krenula ozbiljnije baviti s 20. godina pa se tako ukazalo nekoliko cool prilika – fotkala Marka Kutlića za njegov cover singla, Florenciu s Voice-a pa naravno i svog tatu Tomu in der Muhlena koji se uz svoje poslove bavi i DJ-iranjem. Tako da sve u svemu mislim da mi je pozadinska priča temeljena na tome da cijeli život usavršavam interese koji se zapravo međusobno vežu u cjelovitu sliku.
A što se tiče škola, završila sam četiri godine na ZŠEM-u (Zagreb School of Economics and Management), smjer Ekonomija i management na engleskom, i trenutno sam studentica na MScu za Marketing i Digitalne Medije na ESCP Business School u Madridu.
Eternall: svi intervjui počinju pitanjima o iskustvu ali nas najviše zanima otkud Vam toliko dobre energije s kojom ste i nas zarazili :)? Gdje ste se upoznale?
Margita :
Upoznale smo se u agenciji 404, zaposlile smo se u istom odjelu na istoj poziciji u razmaku od 2 mjeseca jedna od druge – Social odjel, Community Manager pozicija.
Maya :
A tada smo u odjelu dosta i surađivale pa su to bili nekakvi početni momenti rada skupa. Koji su sigurno razlog zbog kojeg smo kasnije znale da je dobra ideja da radimo zajedno.
Margita :
A što se tiče energije… na ovo ni ne znam odgovoriti, ali to nam svi govore – “sviđa nam se vaša energija”, “imate zaraznu energiju” itd. Mislim da je to samo energija koju imamo kao duo, drago mi je da je drugi ljudi osjete oko nas i to na pozitivan način. Možda je ono što ljudima šalje pozitivnu energiju u komunikaciji s nama upravo to uzbuđenje oko razvijanja posla, ambicija, veselje radu općenito i pomicanje granica.
Maya:
Mislim da je kod nas energija miks šarolikih osjećaja od straha, stresa i izazova do uzbuđenja, sreće i zadovoljstva – rekla bih da se vidi naše uživanje u tome što radimo i s kim radimo. Dinamika je odlična i iskreno, zabavno nam je. Tako da volimo taj kompliment, shvaćamo ga kao potvrdu da gradimo dobre i kvalitetne odnose te da se i na van vidi točno to što osjećamo.
eternall.hr : Vrlo ste mladi za poduzetnice, što Vas je inspiriralo za ulazak u poduzetničke vode?
Margita :
Nakon što se skupilo klijenata Maya je došla s prijedlogom da postanemo business partnerice. Na prvu nisam bila za to jer kao što sam rekla, moj neki cilj je bio otići u korporaciju i tamo izgraditi karijeru.
Što me odgovorilo od prvobitne ideje da sam se u konačnici odlučila za privatne vode? Maya. Ne na način na koji mislite, nije me nagovarala, općenito imamo veliko poštovanje jedna prema drugoj i kod nas nema forsiranja nečega što jedna od nas 100% ne želi ili samo 1% nije sigurna. Promijenila sam mišljenje kada sam vidjela kako funkcioniramo kao duo, koliko nam je zabavno, dobro raditi skupa i kako se nadopunjujemo. Ne bih ovo radila sama i ne bi u ove “privatne vode” i ovaj posao krenula ni sa kim drugim. Mislim da bi svaka ovo mogla raditi sama jednako kvalitetno, ali najveća ljepota se nalazi u tome što to ne moramo.
Maya :
Mene je uvijek nekako um vodio da želim biti privatnica u konačnici, no sve je ipak krenulo dosta ranije nego što sam očekivala. Zato uvijek ponavljamo, naš put je bio spontantan i prirodan, jer svaka je imala svoje planove, ali svaka je shvatila da naši zajednički planovi su još bolji. U procesu dogovaranja suradnje s prvim većim klijentom postalo mi je jasno da bi ovo moglo biti nešto ozbiljnije od onog što sam inicijalno mislila. Što smo više radile skupa, to smo postojale uzbuđenije i sve više vjerovale u svoj potencijal. Mislim da smo tako obje s vremenom postale optimističnije i spremnije preuzet rizik ‘rada za sebe’, jer smo zapravo same sebi dokazale da možemo. A danas je osjećaj kao da je ‘MiMs Digital’ naše zajedničko dijete, i jako želimo da se razvije u ono što mi vjerujemo da može.
eternall.hr : što Vam daje najbolju inspiraciju u projektima?
Margita :
Rekla bih klijent i potencijal koji vidimo u njemu – uvijek se razveselimo kada kreće novi projekt. Nakon analize trenutnih profila i stanja mreža, weba, PR-a itd., čim dobijemo sliku kako to sad funkcionira, znamo odmah i što bismo ispravile/ promjenile/poboljšale.
Uz to smo jedna drugoj velika inspiracija, naš ‘brainstorm’ izgleda tako da se međusobno nadopunjujemo u razmišljanjima, idejama, pristupima …
Maya :
Sigurno to što Margita kaže, taj potencijal koji mi vidimo, a koji klijenti često ne vide sami. Mislim da iznimno volimo to što radimo – što naši klijenti osjećaju, vide i u konačnici cijene. Nikad nećemo predložiti nešto u što ne vjerujemo. Cilj nam je klijentu dati svoj maksimum i napraviti najbolje za taj projekt. Zato se kontinuirano reflektiramo na naš rad za klijente i istražujemo prostor za poboljšanja. Tako da njihove brendove praktički tretiramo kao svoj i uz taj mindset nije teško biti inspiriran.
eternall.hr : na kojim projektima trenutno radite ?
Margita :
Trenutno nam je primarni posao Social Media Marketing iako nudimo puno više usluga od samo sociala. Usluge koje nudimo i koje želimo staviti u fokus uz social su: personal branding, izrada web stranica, email marketing, consulting, kreiranje sadržaja, oglašavanje, videografija i fotografija, izrada strategija kako za društvene mreže tako i za cijeli digital dio poslovanja klijenta.
Maya :
Iako ne možemo još otkriti koji projekti su u planu, možemo reći da imamo sreću što od kako smo krenule raditi novi projekti stalno dolaze. Nastavno na to, sada ćemo baciti “klasičnu marketinšku foru”, ali…za više informacija o tome što radimo i s kim radimo bacite oko na naš web https://www.mims-digital.com/ …
eternall.hr : koji su daljnji planovi (one planove naravno koje želite otkriti :))
Margita :
Dobro pitanje hahaha na njima radimo. Krenule smo u prvu godinu poslovanja u ljeto 2023. godine. Prva godina je sama po sebi izazovna i onda smo ju mi dodatno zapaprile jer smo odlučile pokrenuti biznis prije nego što je Maya otišla u Madrid. Ono što možemo reći da je plan za dalje – nastaviti rast.
Maya :
Mislim da nas svakako čeka još puno toga u poslu i u našem partnerstvu – imamo puno ideja u zraku i planova za budućnost. Nadamo se da će taj rast ići jednakim tempom kao što je išlo do sada. Mi svakodnevno razvijamo viziju za naš brend i za nas osobno – inspiracije nam nikad ne nedostaje, jedino što bismo nekad voljele da dan ima 48 sati umjesto 24.
Članak / Interview izrađen u suradnji sa Margitom Miše i Mayom in der Muhlen